Bielizna Triumph i niezwykła historia marki

2021-06-15
Bielizna Triumph i niezwykła historia marki

Bielizna Triumph znana jest na całym świecie. To jedna z najbardziej rozpoznawalnych i cenionych marek wśród kobiet. Wysokiej jakości materiały, ponadczasowe fasony, ale i idące z duchem czasu projekty - to cechy wyróżniające produkty tej firmy. Czy wiesz, skąd wzięła się na rynku i co sprawiło, że z powodzeniem przetrwała ponad 130 lat?

Początki marki Triumph

Historia bielizny Triumph sięga 1886 roku, kiedy to gorseciarz Johann Gottfried i kupiec Michael Braun założyli w Heubach manufakturę o nazwie Spiesshofer & Braun. Produkcję rozpoczęli w niewielkim baraku, mając do dyspozycji kilka maszyn oraz personel składający się z sześciu osób. Po kilku latach działalności firma rozwinęła skrzydła i zatrudniała już nie kilka, a aż 150 osób.

Kanonem piękna w tym okresie był mocno uwypuklony biust i pośladki, wysmuklona talia oraz biodra, całość udekorowana królewskimi, pięknymi koronkami w postaci eleganckich gorsetów. Wszystko po to, aby wyglądać i czuć się niczym Cesarzowa.

W 1902 r. wspólnicy zdecydowali o zmianie nazwy firmy na bardziej zrozumiałą, powszechną i łatwo zapadającą w pamięć. Wybór padł na „Triumph”. Skąd taki pomysł? Gottfried i Braun zainspirowali się… paryskim Łukiem Triumfalnym. Dzięki produktom świetnej jakości i pochlebnym opiniom klientów spółka stała się liderem wśród producentów bielizny w Europie. 

Bielizna Triumph w latach 20. i 30.

W latach 20. XX wieku nastąpił przełom w produkcji bielizny. Gorset został zmodyfikowany, przybierając formę biustonosza. Pojawiły się modele ze znacznie mniejszą ilością szwów, oferujące więcej swobody i większą wygodę użytkowania. W projekty wkroczyła naturalność.

Rok 1933 był dla marki niezwykle symboliczny. Powstała bowiem pierwsza filia zagraniczna - w regionie Zurzach w Szwajcarii. W 1936 roku firma świętowała pięćdziesięciolecie istnienia.

Lata 30. okazały się ważne nie tylko ze względu na wspomniane wydarzenia. Po światowym kryzysie ekonomicznym w 1929 roku nastąpiła nowa era w modzie. Stylowa dotąd elegancja została zastąpiona wyrafinowanym szykiem. W ofercie bielizny Triumph pojawił się pierwszy gorset bez ramiączek, ale i innowacje: biustonosze rozpinane z przodu i modele z wymiennymi ramiączkami.

Marka Triumph po II wojnie światowej

W 1948 roku wznowiono produkcję bielizny, co pozwoliło firmie wciąż rozwijać się bardzo dynamicznie. W 1953 roku marka zmodyfikowała nazwę, by od teraz tytułować się „Triumph International”. Lata 1954-1959 okazały się okresem ekspansji zagranicznej. Producent otworzył filie w Austrii, Belgii, Danii, Finlandii, Holandii, Norwegii, Szwecji i Wielkiej Brytanii, stając się potentatem na rynku bieliźniarskim.

Do mody wróciły gorsety, Triumph wprowadził ramiączka z elastycznym włóknem Lycra®, które zrewolucjonizowało rynek i poprawiło jakość materiałów (zarówno pod kątem ich noszenia, jak i prania). W 1956 firma podjęła współpracę ze znanym niemieckim projektantem, Heinzem Oestergaardem. Rok 1959 to symboliczny moment w historii świata bielizny - w Berlin Hilton odbył się największy (do dziś) pokaz mody bieliźnianej na świecie.

Lata 60. naznaczone były kolejnymi sukcesami marki Triumph International. Firma wkroczyła na rynki azjatyckie, otwierając nowe filie m.in. w Singapurze, Hong Kongu, Tajlandii, Chinach, Indiach i na Tajwanie. Stała się jednym z trzech najważniejszych producentów bielizny w Japonii. Również w Europie pojawiły się nowe przedstawicielstwa marki: w Hiszpanii, Grecji, Francji i Portugalii. W 1965 roku marka Triumph International funkcjonowała w 92 krajach na całym świecie.

Rok 1962 był przełomowym, jeśli chodzi o podejście do mody i obyczajów. Bieliźniany potentat rozpoczął produkcję bikini i strojów kąpielowych. W 1966 roku firma wprowadziła do swojej oferty linię „Doreen”, stworzoną w 15% z elastanu, a w 1967 r. zastosowała jako pierwsza technikę modelowania miseczek. Producent kierował swoją reklamę do nowoczesnych i wyzwolonych kobiet.

Bielizna Triumph: szalone lata 70.

Zachodzące w społeczeństwie zmiany działy się równolegle z rewolucją w modzie. Dzieci kwiaty wyznaczały trendy w projektowaniu bielizny. Niespoczywający na laurach Triumph opracował bardzo cienkie i lekkie tkaniny, wykorzystujące Lycrę® i nylon. Produkty z nich uszyte cieszyły się dużym zainteresowaniem. W 1972 r. firma rozszerzyła działalność o kolejne państwa: Brazylię, Australię i RPA.

W końcowej fazie lat 70. Triumph ogłosił powstanie nowej marki „sloggi”, która stała się narzędziem do przeprowadzenia „Bawełnianej Rewolucji”. Zaczęto produkować bieliznę miękką, marszcząca się i otulającą ciało. Sloggy po dziś dzień podkreśla naturalne kształty kobiet i młodość, a także łamie tabu seksualności. 

Millenium w Triumph

Lata 80. i 90. to czas ciągłego rozwoju marki i wprowadzania nowych kolekcji odpowiadających na potrzeby kobiet. Nowe tysiąclecie okazało się dla firmy równie owocne, co poprzednie lata. W największych europejskich miastach powstały nowe sklepy, oferujące coraz to ciekawsze propozycje.

W ofercie pojawiły się m.in.:

  • biustonosz typu „Minimizer” - bardzo wygodny i optycznie zmniejszający biust o jeden rozmiar,
  • biustonosz „Soft Secret” z termicznie modelowanymi miseczkami z niewyczuwalnymi fiszbinami, całkowicie gładki i idealnie przylegający do ciała,
  • kolekcja „Form&Beauty”, wykorzystująca innowacyjne teleskopowe fiszbiny, które zwiększają komfort w trakcie aktywności fizycznej.

Rok 2013 to kolejne obszary ekspansji marki. Triumph International trafił na rynek amerykański i meksykański. Z kolei rok później wyznaczył nowy trend w branży bieliźniarskiej, przedstawiając innowacyjny koncept Magic Wire, tj. silikonowych fiszbinów, które są idealnie dopasowane do ciała i zapewniają maksymalny komfort użytkowania. W międzyczasie firma zorganizowała wiele dochodowych kampanii reklamowych, angażując w nie największe gwiazdy show-biznesu i mody.

Obecnie na całym świecie funkcjonuje aż 1650 sklepów marki Triumph, w których oprócz zakupu produktów możemy liczyć na profesjonalne doradztwo z zakresu brafittingu. W sklepie z bielizną online myBra.pl możesz zamówić idealną dla Twoich potrzeb bieliznę Triumph.

Pytania i odpowiedzi

Kiedy powstała marka bielizny Triumph?

Warto wiedzieć, że historia marki Triumph rozpoczęła się w 1886 roku. John Gottfried (gorseciarz) i Michael Braun (kupiec) rozpoczęli wtedy produkcję eleganckich gorsetów pod nazwą Spiesshofer & Braun. Od 1902 roku firma działała już pod bardziej wpadającą w ucho nazwą Triumph, zainspirowaną paryskim Łukiem Triumfalnym. Już wtedy marka cieszyła się uznaniem klientów w całej Europie.

Jak marka Triumph działała w latach 20. i 30. ubiegłego wieku?

Istotnym momentem w świecie bieliźnianym były lata 20. XX wieku, gdy gorsety zostały zastąpione biustonoszami. Zapewniały one większą swobodę i poczucie naturalności. Firma przetrwała kryzys ekonomiczny pod koniec lat 20., w 1933 roku otworzyła pierwszą filię zagraniczną, a w 1936 roku mogła poszczycić się 50-letnią działalnością. W tym czasie nastąpiły kolejne zmiany w bieliźnianym świecie. W ofercie pojawił się gorset bez ramiączek, biustonosze z zapięciem z przodu czy też modele z odpinanymi, wymiennymi ramiączkami.

Jak marka Triumph funkcjonowała po II wojnie światowej?

Po zawirowaniach II Wojny Światowej, firma wznowiła produkcję w 1948 roku. W latach postawiła na rozwój na nowych rynkach, już pod nazwą Triumph International. Jej filie znajdowały się w kolejnych 8 krajach eurpejskich. Moda wciąż się rozwijała, do łask wróciły gorsety, a Triumph wprowadził elastyczne ramiączka. W latach 60. firma weszła także na rynki azjatyckie, mając filie m.in. w Singapurze czy Chinach. Rozszerzyła też działalność o kolejne europejskie kraje. Na działalność firmy wpłynęły także zmiany obyczajowe - w 1962 roku Triumph rozpoczął produkcję strojów kąpielowych i modnych wtedy bikini.

Jak wyglądał rozwój marki Triumph w latach 70.?

W lata 70. firma wkroczyła mając swoje przedstawicielstwa w 92 krajach na świecie. Czasy rewolucji seksualnej połączyły się z odważnymi zmianami w modzie. W Triumph sięgano po Lycrę i Nylon - materiały cechujące się lekkością. U końca lat 70. powstała marka Sloggi - odpowiedź Triumph na potrzeby kobiet dotyczące swobody i naturalności.

Jak rozwijała się firma Triumph od lat 80.?

W kolejnych latach marka nie osiadała na laurach i cały czas rozwijała się, otwierając nowe sklepy. W swojej ofercie zawsze brała pod uwagę potrzeby wszystkich kobiet - niezależnie od wielkości noszonej miseczki. Warto tu wymienić chociażby biustonosze Minimizer zmniejszające optycznie biust, czy kolekcję Form&Beauty z teleskopowymi fiszbinami, powstałą z myślą o aktywnościach sportowych. W Roku 2013 Triumph w końcu dotarł również do Stanów Zjednoczonych. Niedługo potem zaprezentował Magic Wire – silikonowe fiszbiny, które dają wysoki poziom komfortu, dopasowując się do kształtu ciała.

Ile jest na świecie sklepów marki Triumph?

W tym momencie na całym świecie znajduje się 1650 sklepów z logo marki Triumph. To miejsca, w których kobiety mogą poczuć się zaopiekowane, korzystając z pomocy profesjonalnych brafitterek. Jeżeli decydujesz się na zakupy online, w myBra.pl znajdziesz szeroką ofertę bielizny Triumph.

Pokaż więcej wpisów z Czerwiec 2021

Polecane

Zaufane Opinie IdoSell
4.81 / 5.00 1326 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2022-10-04
Produkty zgodne z oczekiwaniami.
2022-09-30
Wszystko ok, zamówienie zrealizowane w terminie, biustonosze super

Dbamy o Twoją prywatność

Sklep korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij
pixel